tips

Hoe werkt droog trainen precies?

droog training

Je doet aan krachttraining maar je wilt graag dat je spieren beter zichtbaar zijn. De oplossing hiervoor is droog trainen. En hoewel het gek klinkt, we hebben het immers over “trainen”, heeft dit meer te maken met je voeding dan met je specifieke training! Dus hoe werkt droog trainen precies?

Vetopslag in je lichaam

droog trainingHet feit dat je spieren niet zo goed zichtbaar zijn heeft alles te maken met het vet dat je lichaam opslaat. Als je er voor zorgt dat je vet gaat verbranden zullen je spieren beter zichtbaar worden.

Maar hier is wel een kanttekening bij te plaatsen. Als je zou  gaan trainen en eten om vet te verbranden, zul je ook spiermassa verliezen en dat is nu juist niet de bedoeling!

Dus je zult de balans tussen vet verbranden en spiermassa behouden moeten vinden. Dit doe je door zo’n 300 tot 500 calorieën onder je dagelijkse behoefte te gaan eten en te zorgen dat je voeding veel eiwitten bevat. Meer hierover in dit artikel van Droog Trainen Academie. Een platform voor als je echt droog wilt worden.

Eiwitten zorgen voor het behoud van je spieren en helpen je bij het herstel na een training. Eiwitten vind je onder meer in eieren (wat een verrassing!), kip, mager vlees, magere vis, melkproducten en peulvruchten.

Voeding is belangrijk bij droog trainen

Hoewel je voeding het belangrijkste is bij het droog trainen, kun je ook je trainingsschema wat aanpassen. Zorg dat je net even wat zwaarder traint dan dat je tot nu toe deed. Dit zorgt er voor dat er nieuwe vezels in je spieren worden aangemaakt en dat je dus geen verlies van spiermassa krijgt.

Droogt trainen is dus voornamelijk het aanpassen van je voeding naast een goed trainingsschema.